вторник, 8 февруари 2011 г.

От сайта на МОМН

8 Февруари - МЕЖДУНАРОДЕН ДЕН ЗА БЕЗОПАСЕН ИНТЕРНЕТ

Днес, 8 февруари 2011 г. зам.-министър Милена Дамянова участва в отбелязването на Международния ден за безопасен Интернет. Събитието, инициирано от Европейската комисия, се състоя в 51-во СОУ „Елисавета Багряна”, София. В него участваха още и зам.-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Първан Русинов, зам.-министърът на културата Тодор Чобанов и зам.-председателят на Държавната агенция за закрила на детето Калин Каменов. Заедно с учениците от 4 клас гостите играха на специална игра „Флашко в света на спамчетата”, създадена от Асоциация „ Родители”.  Чрез нея в часа на класа малките ученици ще усвояват правилата за безопасно поведение в Интернет. Днес 14 общини са отбелязали Международния ден за безопасен Интернет с играта „Флашко в света на спамчетата”.
Ето някои от правилата за превенция на децата във виртуалните мрежи:
  1. Когато общувам с непознати в Интернет, пазя в тайна името, домашния си адрес, училището и телефонния си номер, за да не ми навредят лоши хора. Не разкривам подробности и за другите членове на семейството ми.
  2. Когато качвам снимки, внимавам сред тях да няма такива, които биха могли да позволят на някой да се подиграва с мен или да ме излага.
  3. Споделям регистрациите и паролите си в различни сайтове само с най-близките в семейството. Така не позволявам на никого да се представи от мое име.
  4. Знам, че в Интернет не всеки е такъв, за какъвто се представя. Затова внимателно подбирам с кого общувам и се съветвам с родителите си.
  5. Ако искам да отида на среща с някого, когото познавам само от Интернет, обсъждам това с родителите си. Те могат да ми помогнат да направим срещата безопасна.
  6. Съветвам се с родителите си за всяка нова програма или игра, която искам да инсталирам. Така предпазвам компютъра от вируси.
  7. Сърфирам в Интернет във време, за което сме се договорили с родителите ми.
  8. Когато някой ме притеснява или обижда в Интернет, спирам да общувам с него. Винаги мога да споделя всяка неприятност, която срещам в Мрежата, с родителите си.
  9. Когато попадна в Интернет на нещо, което ме плаши или притеснява, споделям това с родителите си. Знам, че заедно можем да подадем сигнал за това на web112.net .
  10. Споделям с родителите си нещата, които ме вълнуват и ми харесват в Интернет. Толкова е хубаво, когато ги запаля по моите любими сайтове и игри!

Повече от 60 страни по света отбелязват Международния ден за безопасен Интернет. Вече 7 години Европейската мрежа от центрове за безопасен Интернет насърчава отговорната употреба на он-лайн технологиите и мобилните телефони сред децата и младите хора по целия свят. През 2006 г. в България се създава Обществен съвет за защита на децата в Интернет. В него влизат Министерството на образованието, младежта и науката, Държавната агенция за закрила на детето, Министерството на вътрешните работи, Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията и др.

Няма коментари:

Публикуване на коментар